Hebben jullie wel eens contact opgenomen met de belasting telefoon? Ik had dat voorheen ook nog nooit gedaan. Al mijn zaken liepen vanzelf of kon ik online aanpassen. Toch had ik een tijdje terug een aantal vragen en daarom heb ik contact opgenomen met de belasting telefoon. Zij hebben mij toen bijzonder snel erg goed geholpen. Ik was bang dat ik mijn verhaal en situatie niet duidelijk kon maken en zij mij daarom ook niet verder konden helpen. Maar dat is allemaal goed verlopen. Het ging er namelijk om dat ik halverwege het jaar van baan ben veranderd. Sterker nog, ik ging van een stage naar een fulltime baan en zodoende verdubbelden mijn inkomsten wel twee keer. Dat was natuurlijk prettig, maar gevaarlijk aangezien ik huurtoeslag ontvang. Ik moest weten hoe de toeslagen berekend worden, om te weten of ik het moest stopzetten of het voor dit hele jaar gewoon goed was en geldig bleef.
Duidelijke taal
Ik ben erg huiverig als het gaat om geld. Je kunt maar nooit te zeker weten of jij jouw zaken goed hebt geregeld. Daarom belde ik met de belasting telefoon. Zij hadden direct door waar ik het overhad en hebben toen in duidelijke taal uitgelegd hoe de vork in de steel zat. Nu weet ik zeker dat ik niet onterecht geld krijg en ook dat ik het niet over een tijd allemaal moet terug betalen! Dat was natuurlijk mijn grootste angst. Als jullie ook dit soort vragen hebben over belasting of toeslagen, bel dan ook eens!